A 2010-es évek egyik ígéretes magyar videojátékprojektje, a “Verona”, végül sosem készült el. A játék fejlesztéséről és kudarcáról Reiker Theodore, a projekt vezetője mesélt. A gyűjtőmunkát és a forrásvideót a MyQuest YouTube csatornának köszönhetjük!
A Fejlesztés Háttere
A Prior Games egy magyar videojáték-fejlesztő stúdió, mely 2011-ben alakult a Digital Reality-ből kivált csapattagok által. Első játékuk a “Rotolla” című akció-puzzle játék volt, amely pozitív kritikákat kapott, de sosem követte újabb mobilos cím. A stúdió nagyobb projektje a “Verona” volt, amelyről először 2013-ban lehetett hallani. Eredetileg egy magyar-japán koprodukcióban készülő shoot’em up játék lett volna, majd 2015-re egy magyar fejlesztésű akció-kalandjátékként hivatkoztak rá.
A Játék Története és Koncepciója
A “Verona” egy preapokaliptikus jövőben játszódott volna, ahol a Földet egy elkerülhetetlen katasztrófa fenyegeti egy fekete lyuk miatt. A játék világában az emberiség legtehetősebb része már űrkolóniákon él, míg a többiek a haldokló Földön maradnak. A cselekmény középpontjában az extraktorok állnak, akik zsoldos tolvajként különböző földi értékeket lopnak a gazdag kolóniák számára.
A játék egy egyjátékos módra fókuszáló third person shooter lett volna, amelyben a fedezékrendszerre épülő tűzharc mellett számos környezeti puzzle feladat is szerepelt volna. A fejlesztők az Uncharted sorozatot vették alapul minőség szempontjából, és komolyabb, felnőtteknek szóló történetet kívántak elmesélni.
![](https://hungame.blog/wp-content/uploads/2024/06/verona-game-pax-teaser-trailer-0-36-screenshot.png?w=1024)
A Fejlesztés Nehézségei és Kudarca
A fejlesztés során számos nehézséggel szembesültek. A projekt léptéke túl nagy volt a csapat méretéhez képest, és az anyacég, a Dockler Holding, végül túl rizikósnak találta a projektet. A Prior Games nem tudott meggyőző ajánlatot kapni nagyobb kiadóktól, és a Kickstarter kampányuk is sikertelenül zárult. A csapat végül feladta a próbálkozást, és a Prior Games megszűnt.
Jövőbeli Kilátások
Reiker Theodore nem lát sok esélyt arra, hogy a “Verona” valaha is elkészülhet az eredeti formájában. Azonban reméli, hogy valamilyen más formában visszatérhet a projekthez, bár egyelőre erről sincsenek konkrét elképzelések.
A “Verona” története jól példázza, hogy milyen nehézségekkel kell szembenéznie egy ambiciózus indie játékfejlesztő csapatnak, különösen, ha saját játékmotort használnak és jelentős anyagi források nélkül próbálnak megvalósítani egy AAA szintű projektet.
![](https://hungame.blog/wp-content/uploads/2024/06/verona-game-pax-teaser-trailer-0-11-screenshot.png?w=1024)
Válasz írása