A beszélgetéshez görgess lejjebb a hozzászólásokig!

A csevegő oldal minden egyes blogomon jelen volt, mióta belekezdtem ebbe a bizniszbe, szóval itt sem maradhat el. Az majd idővel kiderül, van-e igény rá. 🙂

Szabályok:

  • Bármiről kérdezhetsz, amire szerinted itt bárki is tud választ adni.
  • Ha van valami ötleted, információd, de nem passzol egyik témához sem, akkor azt  szintén itt megoszthatod.
  • Lehetőség szerint ne gázoljunk bele senkinek a lelki világába egy-egy butább kérdés miatt.
  • Ha van egy jó játékod, stream-ed, bármid amit megosztanál másokkal és kapcsolódik az oldal témájához töltsd fel ide. Ha nem viszed túlzásba a reklámozást, akkor simán jöhet.
  • Ha nem jelenik meg a hozzászólásod azonnal, a türelmedet kérem mert a rendszer vélhetően spam-nek érzékelte. Amint időm engedi már engedélyeztetni is fogom!

Csevegő” bejegyzéshez 34 hozzászólás

Új írása

    1. Köszi szépen, ezt is felírtam. 🙂

      PLussz most összeszedtem egy publikus listára gyorsan azokat amik még sorba vannak:
      https://docs.google.com/spreadsheets/d/1sHdlNVR3dbTvL14hwhq3ST9nmCxbXWCOa40s-VuYyYQ/edit?usp=sharing

      Fontos, hogy ezeknek a játékoknak nem mindegyike fog felkerülni:
      https://hungame.blog/milyen-jatekok-kerulnek-fel-az-hungame-oldalara/

      Illetve sok olyan is van ami nehezen eldönthető, mert nem magyar de magyar vonatkozása erősen van. Legjobb példa erre a Last Ninja. Amiben amennyire tudom végül egy magyar kódsor se került be, de a hazai csapat nélkül nem létezne a játék. Az ilyenekről mi a véleményetek?

      Kedvelés

  1. A “segíts te is kutatni!” oldalon felsoroltak közül hármat megtaláltam a MobyGames oldalán:

    http://www.mobygames.com/game/sub-battle-simulator
    http://www.mobygames.com/game/msx/kempelen-chess
    http://www.mobygames.com/game/sentinel-worlds-i-future-magic

    Más: egy már több mint két éve futó projectem, hogy megpróbálom összegyűjteni az összes Steam-en megjelent, magyar fejlesztők által (vagy jelentős közreműködésükkel) készített játékot ezen a Kurátor listán:

    http://steamcommunity.com/groups/magyarjatek/curation

    Esetleg van rajta olyan, ami nem szerepel a blogodon.

    (ezt a hozzászólást tuti elkapja majd a spamfilter ennyi linkkel :D)

    Kedvelés

    1. Jajah, mobyt szoktam én is használni. Ami a gond, hogy pl a Sub Battle Simulator-nál ha megnézed a készítőt, az egy US fejlesztő csapat. A magyar vonatkozást kéne egyértelműen megtalálni. Feltehetően portolást csináltunk, a kérdés, hogy: tényleg? mire? …és ha esetleg sikerül kideríteni, kik? 🙂

      A Steam lista pedig nagyszerű, köszönöm szépen. Szerintem be is pakolom majd a listák menüpontba közvetlen eléréssel is 😉

      Kedvelik 1 személy

  2. Terveztek könyve kiadni, akár csak homemade pdf-ben, a magyar játékokról? Régóta tervezek én is egy ilyet, kb. 60-70% adatbázisom van, a tietekhez képest (hobby project, 5-6 éves munka), szóval jó lenne tudni, ne dolgozzak potyára 😀

    Kedvelés

    1. Beszélgettem már erről emberekkel, de még passzoltam ameddig nem érek el napjainkig legalább a listámmal. Kb 300 játék várja még a sorát, hogy felkerüljön az oldalra. Amint ez kész simán mehet a dolog. Persze még utána felmerül a kérdés, hogy a külső forrásokból származó leírásokkal mi legyen, lehet hogy azokat újra/át kell majd írni. Engedélyeket kérni, stb…

      Emellett természetesen, ha te is szívesen foglalkozol ilyennel, mindig örülök a segítségnek! Szólj ha beszállnál esetleg! Fizetés az nincs, max ráfizetés és garantáltan a szabadidődből fog elvenni! 😀

      Kedvelés

  3. -Mi “A Társ” című játékunkat szeretnénk bemutatni, és ajánlani, amit közösen a férjemmel és részben a barátnőmmel készítettünk kb.
    2 és fél 3 évig, az rpg maker vx ace programmal. /Szabó Zoltán & Zarix v. Beáta és Gaal Éva/
    A játék különlegessége többek között, a teljesen egyedi rendszerek, megoldások, játékesemények,
    valamint az inkább való életbeli párbeszédek, a történetszál és a maximálisra kihegyezett tartalom/változatosság. A játék fővonalbeli üzenete, hogy a világon nincs helye az önzésnek, viszont ha van egy társad, akkor a legnehezebb akadály, és a legszomorúbb pillanatok is
    átvészelhetőek. A játékban helyett kapott a szintén egyedinek számító büntető rendszer, az alap anyagokból készíthető varázsitalok, vagyis a craft rendszer. Az alap karakter szintlépés mellett pedig a személyiségi jellem rendszer, továbbá egy végső kiértékelő rendszer is. Tehát érdemes
    meggondoltan cselekedni. Jellemző még, az erős, taktikán alapuló főbb csaták, amikre szintén nagy hangsúlyt fektettünk, akárcsak a játék betétdalaira, amiket szintén nagy gondossággal válogattunk be, hogy minél tökéletesebben illeszkedjenek az adott szituációkhoz. Ugyanez vonatkozik a játék hangvételére is, a párbeszédek maximálisan komolyak, intelligensek, viszont nem mellőzi az igényes humort, amennyiben
    az adott helyszín ezt megköveteli pl. az iskolában, amikor puskázni próbálsz:)
    De ide sorolnám még a játékban lévő szereplőket is, akik szintén sajátos személyiséggel bírnak.
    Ezeket többnyire a valós énünkről mintáztuk, miszerint Leila titokzatos, néha cinikus, ám rendkívül okos lány, míg Ingely picit arrogánsabb, ám igazságos, melegszívű, és önzetlen.
    A játékban szó esik, szerelemről, féltékenységről, házasságról, és a nászéjszakáról is, ill. egy teljes, kiteljesedett sztoriról,
    bele értve a fő ellenségek háttértörténetét is. Alapjába véve a játék stílus az akció/kaland felé hajaz, kiegészítve rengeteg fejtörővel, és logikai akadályokkal, és mellék küldetésekkel. Ajánlott tehát a párbeszédeket nyomon követni. A játék játszható Easy és Hard fokozaton is, ezt a főmenüben lehet kiválasztani, amiről bővebben a játékban is olvashattok némi infót. A játék hangulatára többnyire a nyugodt, kiegyensúlyozott légkör jellemző,
    viszont ahol a történet megkívánta, ott kiegészítettük csipetnyi “horror” atmoszférával is, valamint egy ízlésesen tálalt diszkrét, és lájtos erotikával lett megfűszerezve, hogy az adott hangulatot meghittebbé tegyük.
    Helyet kapott továbbá szintén a főmenüből elérhető “extrák” opció, ami a társ készítésének a
    munkafázisaiba enged betekintést, valamint rekonstruáltuk az egykori készítési helyszín párbeszédeit is. Az ehhez szükséges jelszó, elérhető az extrákban miután lezajlott a párbeszéd Leilával.További egyediségnek számít, hogy a játékot teljesen jogtiszta, vagyis megvásárolt szoftverrel készítettük, mivel úgy gondoltuk, hogy a minőséghez ez elengedhetetlen, és mindenképp egy
    kategórián belül egy “elit” / maximálisan igényes, szakszerűen elkészített és minőségi játékot szeretnénk a közönségnek átnyújtani!/
    Ugyanez vonatkozik arra is, hogy a játékot a saját nevünkkel adjuk közre, nem pedig fantázia cégnevekkel, ellentétben a legtöbb magán játékokkal. A nevünket adjuk a játékhoz,
    amit már a játék intrójában megtekinthetsz portré, és hang üzenettel egyaránt. A játék extráiban pedig egy teljes bemutatkozót is adunk magunkról, szintén hang, és portré kíséretében.

    Néhány kép a játékból:

    http://tars.hungarianforum.com/t3-kepek-a-jatekbol

    A játék letöltése:

    http://tars.hungarianforum.com/t4-a-jatek-letoltese

    Kedvelik 2 ember

    1. Szia

      Még soha nem is hallottam eddig, hogy a Witness-nek magyar vonatkozása lenne. A credits-ben én nem láttam magyar nevet. Hogyan kötődik a magyar fejlesztőkhöz? valamelyik portolást csináltuk?

      Kedvelés

  4. Sziasztok. Segítséget szeretnék kérni. Volt egy játék ami ha jól tudom magyarok fejlesztették,viszont a nevét nem tudom. A történet arról szólt,hogy 4 vagy 5 katonával kellett menni és szörnyeket kellett levadászni heroes of might and magic féle felosztásban. A válaszokat előre is köszönöm.

    Kedvelés

  5. Szuia, Gratulálok a bloghoz! Néhány pontosírtás azokkal a hjátékokkal kapcsolatban, amik készírésében részt vettem:

    WaterPolo:
    Herendi Miklós nem programozott, ő az intró zenéjét írta. Ha már szerepel a neve, Zana Jánost is fel kéne tüntetni, aki a játékosokat animálta.

    Blades of Steel:
    A megjelenés éve hibás. Az eredeti játék lehet hogy 1987-ben jelent meg, de a Novotrade csak az átírást csinálta, 1990-ben. Párhuzamosan készült a Double Dribble átírása is (szintén Konami), ami viszont hiányzik a listából.

    Ha már bekerült átírás is, akkor a Sentinel Worlds I: Future Magic nevű Electrionic Arts játék átírását is meg kehetne említeni, ez 1989-ben készült.

    Kedvelés

  6. Sziasztok
    Játékkészítés felölt érdeklődnék. Egyenlőre programozói tudás nélkül.
    Szeretnék majd csinálni egy játékot, olvastam, hogy van 1-2 fejlesztő program ami nem igényel programozói tudást. Van tanácsotok, hogy mit használjak?

    Üdv
    Balázs

    Kedvelés

  7. Sziasztok! Lenne egy észrevételem a Szakadt csöves és a Revenge-trilógia kapcsán.

    A Szakadt Csövest nem Tomcat készítette, ő csak Commodore 64-re portolta. Hogy a portot kiadta-e, arról nincsenek információim. Mindenesetre ezt írja erről a Revenge On School readme-fájljában:

    “A programot még C-64-en találtuk ki Laczkó Mihállyal a Szakadt Csöves című
    jól ismert PC-s, és a Skool Daze címľ kevésbé jól ismert 64-es játék nyomán.
    A Pató Pál Software – ha még megvan – igencsak felszisszenhet a Suli néhány
    menüje láttán, de mentségemre szolgáljon, hogy megdolgoztam a lopott
    anyagért. Programjuk ugyanis annyira megtetszett, hogy elkészítettem a
    64-verzióját. Persze nem árt köszönetet mondani Balac-nak sem a rutinokért,
    amiket felhasználtam a proggy írásánál.”

    Valamint az Indexen megjelent IRC-logban (https://index.hu/tech/revengelog/) is ezt írja:

    ” Milyen szerepet jatszott
    a Szakadt Csoves, mint olyan a Revenge szeria letrejottebe?
    ihlet volt vagy tok fuggetlenul irodott a revenge?
    Ehhez eleg, ha ranezel a menure. =)
    Egyebkent ez ugy kezdodott, hogy eloszor megcsinaltam a Csovest C-64-en, meg nagyon regen, aztan egy haverommal kitalaltuk hogy kellene egy ilyesfele kalandjatekot csinalni ”

    Szóval amit az Index írt arról, hogy a Pató Pál Software mögött Tomcat állt, egy óriási félreértés.
    A Revenge-trilógia pedig a Tomcat Software Incorporated (TSI) név alatt jelent meg. Ezen kívül ’95 végén megjelent egy kibővített verziója a trilógiának, Revenge Pack DeLuxe címmel. Ezt a Controlled Chaos adta ki, aminek Tomcat a tagja volt akkoriban. Az eredeti játékokhoz hozzácsaptak egy menürendszert, valamint háttérzenéket a játékokhoz. Itt érhető el: https://www.vogons.org/download/file.php?id=12344&sid=6ab54ea06d5ea48f988e23d84200fa2e

    Kedvelés

  8. “Bocsii, hogy ilyesmivel megzavartam a chatet🤭” Nem tudom ki készítette a “Moonshades” nevű játékot, de valami nagyon jól sikerült..🤗 (( le tudom vele foglalni a kishugim😃🤗)) Tényleg szupi játék.. A grafika, valami elképesztő!! Nem is gondoltam h létezik ilyen fajta ((RPG? Vagy FPS? Nem tudom.)) maga a játékmenet, a gémek gyűjtése és beváltása, az alapötlet, az irányítás, egyszóval: Aki szereti az ilyenfajta típusú játékokat, az okvetlenül töltse le!! (És nem reklám célbol értettem) Hanem mert orbitálisan jól sikerült magyar alkotás🤗 ((Bár én leginkább Sims 4- el (PC) szoktam elhülyülni..❤️)) De ez most nagyon megfogott..🙂 Gratulálok mégegyszer.💋

    Kedvelés

  9. A mi nap rátaláltam erre a játékra IOS- ra..🤗 Teljesen magyar, fiúknak való..🤗😉 “F1 Manager” (( Nem tudtam belinkelni, mert az Appstore -nak nincsen linkje.💕 ))

    Kedvelés

  10. Helló!

    Nekem egy olyan kérdésem lenne hogy van e nálatok lehetőség játék tesztelői posztra jelentkezni, rengeteg játékkal játszottam már, jelentős részét tölti ki a napjaimnak, bár ehez köthető végzettségem nincs, tapasztalatom ha ez számít valamit akkor annyi van hogy elég régóta figyelgetem a különböző játékokat keresem a bugokat a hibákat, igaz hogy eddig csak azzal a motivációval csináltam ezt hogy különböző játékokban ezeket a bugokat meg keresve “konnyitsem” a barátaim elorejutasat az adott játékban meg természetesen az enyémet, de arra gondoltam hogy ezekkel az észre vetelekkel akár segíthetnék is a fejlesztőknek hogy minél élvezhetőbb és zokkeno mentesebbek legyenek a játékmenetek, szóval ha nálatok lenne erre lehetőség akkor szívesen segítenem a csapatot, a válaszotokat előre is köszönöm 🙂

    Udv: Koppány

    Kedvelés

    1. Vannak olyan nagy csapatok mint a Zen, a Neocore vagy az Everywhere, de rajtuk kívűl szerintem a legtöbb helyen nem elég, ha csak kizárólagosan teszteléshez értesz. Több funkciójú emberekre van szükség, mert a legtöbb magyar játékfejlesztő csapat 5-8 főnél szerintem nem nagyobb. Amennyiben jó tesztelő vagy, az lehet egy jó kiindulási alap, de mellé szerintem kell valami, ha ebben az iparban szeretnél elhelyezkedni.

      Ez lehet programozás, grafika, zene, game design, vagy bármi. A lényeg, hogy amikor az A skilletdet nem tudják éppen hasznosítani, akkor a B skilledet tudják. Amikor pedig úgy érzed, a játékfejlesztés facebook csoportokban érdemes figyelni a fel-fel bukkanó álláshírdetésekre.
      Remélem tudtam segíteni egy kicsit! 😉

      Kedvelés

Hozzászólás a(z) jb bejegyzéshez Kilépés a válaszból

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google kép

Hozzászólhat a Google felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s

Működteti a WordPress.com. , Anders Noren fejlesztésében.

Fel ↑

%d blogger ezt szereti: