Emlékcsavar

Fejlesztő: MoonDragon Entertainment
Kiadás éve: 2008

kronikak: Egy PC Guru cd-mellékletén leltem rá az Emlékcsavar nevű játékra, ami aztán futótűzként terjedt szét ismerősi körömben. Ez a teljesen magyar nyelvű jrpg Pivarcsi Gábor (aka Pivi) nevével fémjelzett Moondragon Entertainment alkotása volt. A történet szerint Ron, a magányos nindzsa-zoldos, Trimance szigetre érkezik egy kereskedőt kutatva, de helyette hamarosan találkozik egy titokzatos lánnyal és annak rendje és módja szerint belekeveredik a Birodalommal szembeni Ellenállás mozgalmaiba … a játék az RPGMaker 95-ös verziójával készült, de mai gépeken és operációs rendszereken is elindul.

Nekem személy szerint a holdsárkány alkotások közül ez a kedvencem, igaz, ezt ismertem meg hamarabb és végig is ezt játszottam többször. Lelkesen jártam körbe barátaimnál, akiknek ne lett volna még meg abban az internettelen világban a játék és a féltve őrzött újságmellékletről telepítettük mindenkinél fel. Nagyon nagy dolog volt ez … még úgy is, hogy a fülbemászó dallamok és zenék egy része (???) számunkra akkor még nem ismert konzolos jrpg-kből voltak átemelve. Okkal hihettük volna, hogy a varázslat egyszeri és megismételhetetlen…

Az Emlékcsavar letölthető ingyen a MoonDragon weboldaláról: Letöltés

Ha további ingyenes magyar fejlesztésű játékokat keresel, akkor látogass el ide: Ingyenes Magyar Fejlesztésű Játékok

Emlékcsavar - Magyar Fejlesztésű Játékok

Ipon: Ahogy azt már megszokhattátok, Profik profit nélkül címre keresztelt sorozatunkban hobbiból alkotó, de nívós munkákat kiadó modderekkel, fordítókkal és játékkészítőkkel beszélgetünk el arról, hogy miért is dönttöttek úgy, hogy szabadidejük java részét mások szórakoztatására fordítják. Az első interjút dr. Lux Gáborral készítettük, míg a másodikban Resperger Dániel mesélt a WoW add-onok készítésének menetéről, a harmadikban pedig a MorroHun csapata osztott meg velünk pár kulisszatitkot a The Elder Scrolls széria fordításának munkálatairól. Ezúttal a hazai RPG-Maker közösség talán legismertebb képviselőit, az Emlékcsavart és az Amnéziát jegyző MoonDragon Entertainment tagjait faggatuk egy kicsit a dicső múltról és a ki tudja mit hozó jövőről.

Mind az iPon olvasóinak, mind pedig a szerkesztőség tagjainak nevében köszönöm, hogy időt szántatok az interjúra. Legyetek kedvesek, mutatkozzatok be az olvasóknak.

Pivi: Sziasztok, köszönjük szépen a megkeresést! Én Pivarcsi Gábor vagyok, jelenleg énekesként dolgozom a Magyar Rádió Énekkarában, illetve zongoristaként tevékenykedem különböző zenekarokban és hobbiprojektekben. A számítástechnikához jelenleg nem kötődöm szervesen.

Catman: Sziasztok, Krakkó Zoltán vagyok, és szoftverfejlesztőként dolgozom.

Hogyan jött az ötlet, hogy CRPG-ket készítsetek? Volt előtte bármiféle fejlesztői tapasztalatotok, vagy csak a lelkesedés hajtott? Mennyire volt bonyolult megtanulni kezelni az RPG Makert és körülbelül mennyi idő alatt készült el egy játék?

Pivi: Az ötlet még nagyon régen fogalmazódott meg bennem, miközben aktív játékos időszakomat éltem, és különböző Super Nintendo-s RPG-ket játszottam végig. Az egyik ilyen játékot játszva ötlött fel bennem a gondolat, hogy ilyeneket akár én is tudnék készíteni. Innen már csak egy lépés volt megtalálni az Rpg Maker 95 programot, amivel aztán bő fél év alatt elkészítettem az Emlékcsavart. Az Amnézia már nagyjából 1 évig készült, de ebbe beletartozik egy adatvesztés, ami nagyjából 1 havi munkát kitörölt.Az Rpg Maker programok kezelésének kitanulása nem volt nehéz, az alapok elsajátítása hamar ment, igazából a finomhangolás és különböző trükkök kikísérletezése tartott viszonylag sokáig. Meg persze a játékok kidolgozása.

Catman: Mindig is szerettem a jól kidolgozott történettel rendelkező játékokat, főleg a kalandjátékokat. Mivel tizenéves korom óta érdekelt a programozás, több kis játékot is készítettem a lapozgatós könyvek mintájára (de inkább csak saját magam szórakoztatására). Az Amnézia sikere után merült fel az ötlet, hogy valami komolyabb játékkal rukkoljunk elő, én ekkor csatlakoztam Pivihez, és segítettem a történet kidolgozásában, a játék engine megírásában, illetve később az RPG Makeres rendszerek kidolgozásában.

Az interjút teljes valójában itt találjátok: Profik profit nélkül – Interjú a MoonDragon Entertainmenttel

Válasz írása

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

Működteti a WordPress.com.

Fel ↑

%d blogger ezt kedveli: