Perpetuum MMO

Fejlesztő: Avatar Creations
Kiadás éve: 2010

Gamekapocs: A az első magyar fejlesztésű sci-fi MMO, amiben egy eddig ismeretlen bolygón kalandozhatunk robotunkkal! Izgalmasan hangzik, nem? A távoli jövőben Föld irányítását három mamutvállalat vette át, akik megpróbálnak kiaknázni egy újonnan felfedezett bolygót teleportálás segítségével. A bökkenő csak annyi, hogy a teleporttal csak energiát és szervetlen anyagokat lehet szállítani, így robotokra hárul az új planéta meghódítása. A játékos is egy ilyen robotot fog irányítani, és mivel mindenkinek sok kell a jóból, és senki sem elégszik meg a saját nyersanyag részével, hamar fegyveres konfliktus üti fel a fejét a három cég között.

Ipon interjú: Elmondanátok, hogy Ti miként látjátok az MMO piac helyzetét? Eléggé változatosnak és innovatívnak tartjátok az új projekteket, vagy inkább egyre egysíkúbbá válnak?

Sajnos úgy látom, hogy éppen ahol meglenne rá a pénz, ott nem igazán mernek újítani. Azon a szinten ez a nagybetűs Ipar, a sok pénzből még többet kegyetlen világa. Nem szeretnek kockáztatni, és inkább a kitaposott úton járnak, néha kissé megkeverve az alaprecept hozzávalóit.


Ebben persze nincs semmi meglepő, így működik a piac. Hogy egy aktuális példával éljek, egy Elder Scrollsfrencsájzon alapuló MMO-nak, még ha középszerű is, sokkal nagyobb esélye van befutni, mint egy zseniális ötletekkel és megoldásokkal rendelkező, ámde teljesen ismeretlen játéknak.

Az alulról feltörő indie fejlesztők azok, akik legtöbbször meg tudják törni ezt a monotonitást, mert nem kötik meg a kezüket az elvárások, a befektetők, a pénzügyi negyedévekhez igazított határidők, stb.

Hogy valami konkrétumot is mondjak, én személy szerint az MMO-k jövőjét a sandbox típusú világokban látom. Ezek azok a játékok, ahol a hamar kifulladó előre megírt sztori és “vidámpark”-tartalom helyett a fejlesztők csak egy homokozót, néhány vödröt meg kislapátot adnak a játékosoknak, és csak az ő fantáziájukon múlik, hogy a végtelen lehetőség közül milyen irányba alakítják a világot.

Előadás a Budapest New Technology Meetup 2009 novemberi eseményén:
Mit tud újítani 2009-ben egy kis magyar cég a napról napra növekvő nemzetközi MMO-piacon? Mitől egyedi a közeljövőben megjelenő Perpetuum? Technikai megoldások és koncepcionális újdonságok egy nemsokára megjelenő magyar játékból. –  Vimeo link

A játék hivatalos szerverei 2018. január 25.-én bezárnak. Ezután lesz alternatív szerver megoldás, hogy továbbra is játszhassatok. Erről a játék weboldalán tájékozódhattok: http://www.perpetuum-online.com

Válasz írása

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

Működteti a WordPress.com.

Fel ↑

%d blogger ezt kedveli: