Drift – When Worlds Collide

Fejlesztő: Redward Studios
Megjelenés éve: 2002

A Drift egy 3d lövöldözős, misszió-alapú játék, amely az Evander-univerzum történelmének egy részletét dolgozza fel. A játék eseményei az aszteroidamezőben és annak környékén játszódnak, négy nép között: a mezőben tanyát ütött Phoenix szövetség, az ásványkincsekre igényt tartó, mezőt kiszipolyozni akaró Dor birodalom, a helyüket folyton változtató, fosztogató kalózok és az időnként felbukkanó Ulhdt nemzetség.

A játék elején a Phoenixhez frissen csatlakozott pilótaként indulunk. Egyszerű, de komoly feladatot bíznak ránk, amely teljesítése közben máris válaszút elé kerülünk, hiszen küldetésünk közben a Doriak betörnek a rendszerbe és nagy erőkkel nyomulnak a mező közepén található bázisok felé. A régiós központba visszatérésünk után a harci cselekményeknek megfelelő küldetéseket kapunk, amelyekben a védelmi-kísérő feladatok éppúgy szerepet kapnak, mint a hajókísérés, felderítés, támadás, kommandósok segítése, kalózok ritkítása, anyahajót megtámadó kötelékek védelme, stb.

b.png
Drift – When Worlds Collide: Repülés

Karrierünk során a küldetésekhez igazodva engedélyt kapunk wingmanek felbérlésére és vezetésére, fegyverek és egyéb harci eszközök megvásárlására és használatára, valamint a sikeres küldetések után pénzt, a kiadásainkra.

Az leendő wingmanek között a kezdőtől a veteránig, a szövetségestől a dezertáltig van mindenféle pilóta, közöttük pedig “szeretem-nem szeretem”-kapcsolatok vannak. Egyes szereplők olcsóbban jönnek el, ha egy általuk kedvelt személyt már alkalmaztuk, illetve kilépnek, ha nekik unszimpatikus tagot veszünk a csapatba. Ezeket a kapcsolatokat híven tükrözik az általuk kért pénzösszegek is (érdemes nézegetni a személyi aktákat, hogy ki, kivel van jóban).

b.png
Drift – When Worlds Collide: Opal bázis

Három helyről indulunk a küldetésekre. Elsőként a régiós Opal-, aztán a központi Diamond aszteroida, majd harmadikként az Ulhdti anyahajó szolgál kiinduló bázisként. Ezeken a bázisokon intézhetjük a küldetésekhez kapcsolódó tennivalókat: a hibernátor teremben menthetjük-tölthetjük a játékállásokat, az eligazítóban kapjuk a küldetéseket, a boltban adhatunk-vehetünk, a hangárban választjuk ki a hajót,felszereljük és karbantartjuk, a számítógép terminálnál intézhetjük a wingman-ügyeket, az adatbázisban kutakodhatunk, stb.

Küldetéseink eligazítással és a hajónk a misszióknak megfelelő felszerelésével indulnak. A hajók és fegyverek energiafogyasztása, súlya, manőverezhetősége más és más. Célszerű a nagyobb teljesítményű generátort beszerezni, majd minél több és erősebb fegyvert felszerelni.

 

b
Drift – When Worlds Collide: Számítógépes konzol

 

A küldetésekben lépésről-lépésre kell teljesíteni az előre megkapott és a közben adódott feladatokat. A nagy távolságokat térkapukon való áthaladással rövidíthetjük le (amennyiben a kapuk aktívak számunkra). A feladatok elvégzése után visszatérünk a bázisra, ahol megkapjuk a következő küldetést, amelyek lineárisan követik egymást, minimális elágazással.

A játék végén, kiebrudalva a Dori erőket, az aszteroidamező ismét a Phoenix szövetség kezébe kerül.

A program (az akkori viszonyokhoz mérten) számos technikai újítással is rendelkezik, mint például

  • RenderBias 3d laptípus
  • Pontos modell ütközésellenőrzés
  • Precízen beállított modell LOD fázisok
  • Valós 3d robbanások (modellek és spriteok)
  • Minden 3d modell és robbanás egyben mozgó fényforrás is
  • Erős mesterséges intelligencia, előre felvett manőver-patternekkel
  • Megabázisok, amelyek nagy 3d elemekből épülnek fel, ezek részei ki-be kapcsolhatók
  • Spline-os kijelzők a vadászgép HUD-on, a hajófelszerelésnél és az eligazításkor
  • A bázisokon régiós animációk (hanggal együtt), akár több is egyszerre
  • Valódi modell linkelés (pl. forgó lövegek a hajókon és bázisokon)

 

a.jpg
Drift – When Worlds Collide: A Cosmi által kiadott, dobozos verzió

A programhoz készült saját szoftverek és tool-ok:

  • 3d modell szerkesztő
  • Misszió szerkesztő
  • Eligazítás szerkesztő
  • Megabázis szerkesztő
  • 3d robbanás szerkesztő
  • Renderelt animációkat filmmé összevágó
  • Saját tömörítő algoritmusok és formátumok

 

b
Drift – When Worlds Collide: Hibernátor

 

Néhány megjegyzés a Driftről:

  • A projekt 1997 október végén indult és 1999 áprilisban zárult le (a GT Interactive megszűnése miatt akkor nem lett kiadva), néhány apróbb módosítás után 2002-ben adta ki a Cosmi, majd 2005-ben a magyar Gamestar újság
  • Eredetileg szoftveres, majd voodoo 3d render készült hozzá (utóbbi miatt nem lehetett túllépni a 2MB korlátot DirectX6-on sem, szintén emiatt minden textúrának ugyanaz a 256 színű palettája van)
  • A missziós játékmeneten kívül néhány pályán lehet multiplayerben is játszani, maximum 8 játékossal
  • A fejlesztés javarészt MMX 200Mhz 32MB, Voodoo1, SB awe32 kártyával felszerelt gépeken történt (kivéve az animációs render gépet, ami 233Mhz volt, 64MB rammal)
  • Orosz hekkerek feltörték a programot és a hangokon kívül mindent lefordítottak benne oroszra, beleértve a képekben lévő szövegeket és fontokat is

 

A készítők:

  •  Projektvezető: Fehér Gábor
  • Programozók: Major Tamás, Molnár Zsolt, Kálmán Tamás, Buza László
  • Grafikusok: Sáránszki Mihály, Major Gábor, Molnár Zoltán, Kárpáti Zsolt, Kálmán Tamás, Szabó Attila
  • Hang: Sáránszki Mihály, Major Gábor
  • Missziók: Major Gábor, Molnár Zoltán, Makai Krisztián
  • Teszterek: Peller László, Sáránszki István, Makai Krisztián, Szabó Attila
  • Szponzor: Acomp Kft. (Keresztes Gábor, Zirci Zoltán)

 

Néhány kiexportált modell a játékból:
https://sketchfab.com/musaic/collections/drift

A játék VHS demójához élőben kevert zene (DJ Limitless)
https://soundcloud.com/musaic72/drift-vhs-demo-mix-by-dj-limit-199804

Facebook oldal:
https://www.facebook.com/Drift.Evander.Universe/

A leírásért és a képekért ezer köszönet Sáránszki Mihálynak!

Válasz írása

Működteti a WordPress.com. , Anders Noren fejlesztésében.

Fel ↑