Revenge sorozat (18+)

Fejlesztő: Pató Pál Software
Kiadás éve: 1994 1995

Index.hu: A ’94-ben készült Revenge on School (Bosszú az iskolán, úgy is mint Suli) és a ’95-ös Revenge on Police (Bosszú a rendőrségen) a Csöves fapados szövegfelületéhez képest már igazi látványkirályság, a folyosók rajzai között feltűnik egy-egy pornókép vagy Adolf Hitler, néhol még mozgókép is. A sorozatot záró Revenge on Army (Bosszú a hadseregen, szintén 1995) mindezt továbbfejlesztett párbeszédekkel fokozza – ami még jobban kiemeli a sorozat nagy erényét, az életközeli (heh) szövegeket. 

Minden rendes ember megveti a fajgyűlöletet, a hímsovinizmust, a nemi- és nemtelen erőszakot, a terhes nők és öregek csúnya szavakkal illetését. Nem kétséges, hogy sokan megbotránkoznak a Csövesen és Revenge-sorozaton. A felszínen azért, mert egy szadista tömeggyilkost alakítva lehet csak végigjátszani őket, de tekintve, hogy a játékok nagy részében hasonló szerepben kell fellépni (csak mondjuk gonosz űrgörények ellen), valójában az a megrázó, hogy a történet színtere a magyar valóság.

Pár éve volt a Newsweekben egy elemzés a különböző játékok pedagógiai hasznáról. Olyan tanulságokra jutottak például, hogy a Quake I-ből meg lehetett tanulni, hogy zárt térben nem szabad gránátokat dobálni. A Revenge hozadéka ebből a szempontból annyi, hogy a gyengéket el lehet tiporni, a vagányokat és kutyákat nem, a kávét virágföldből főzik, a hatalom tetején pedig általában kegyetlen, de végtelenül szánalmas és elpuhult emberek ülnek. A fejlődés egyébként egyértelműen érzékelhető a Csöves nihilizmusától, a Police makkoscipős vállalkozójáig, majd onnan a Revenge on Army-ben fellépő cigányhadsereg teljes abszurditásáig.

A Revenge azonban nem ettől kivételes, hanem attól, hogy a valóságról szeretne szólni. Vannak emberek, akik egész életükben képesek elszórakozni a Tolkien-féle széthasznált mitológián. Nem tartozom közéjük, mert a varázslatok környékén mindig menthetetlenül lefáradtam. A Csövesben az a nagyon vicces, hogy a főhős a Skálába megy, technokolt szív, és korabeli trágárságokat mond, korabeli embereknek. Ezek mind olyan részei a múltnak, amelyek nem maradnak meg a történelemkönyvekben. Ha úgy tetszik, történelmi távlatból ismerjük meg egy szubjektum viszonyát a valósággal (hahh). Az kalandjátékok írója az általa megtapasztalt Magyarországon áll

Válasz írása

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

Működteti a WordPress.com.

Fel ↑

%d blogger ezt kedveli: