Fejlesztő: 4Flash Interactive
Kiadás éve: 2013
Gamekapocs: 1942 nyarán, az egyik első amerikai kommandós osztag, az OSS sikeres merényletet hajt végre Hitler ellen, amely alaposan kicsapta a biztosítékot a németeknél, így a Szovjetunió helyett az Egyesült Államok felé fordul a Harmadik Birodalom figyelme. A császári Japánnal karöltve közös inváziót indítanak Amerika ellen, a mi feladatunk pedig az, hogy visszaverjük a betolakodókat.
A történet tehát érdekes, kár, hogy a kampány 12 küldetésében semmi olyan nincs, amit ne láttunk volna korábban. A cél az, hogy leradírozzuk a nácikat a térképről, mindezt kiismerhető dramaturgia és monoton játékmenet mellett. Az egységek száma hozza a kötelezőt, egyetlen érdekes pont, hogy a két fő frakció felhozatala mellett találunk magyar, szlovák, román és orosz egységeket is. Összesen kilenc nemzet veszi ki a részét a háborúból.
Minden oldalnak megvan a párja az ellentétes frakciónál, azonos nehéz és könnyű tankokkal, tüzérséggel, szanitécekkel és más gyalogos bakákkal. Mindegyikük fejleszthető is, de csak megadott keretek között, e tekintetben nem rugaszkodott el túlzottan a készítők fantáziája, ne várjon senki sci-fi-beütést a játéktól. A játékmenet során elsőként felépítjük bázisunkat, felhizlaljuk hadseregünk létszámát, az ehhez szükséges nyersanyagot az elfoglalt kontrollpontok biztosítják a térképen fellelhető rádiótornyok képében. A kezelőfelület túl sok információt nem vonultat fel, viszont hozza a kötelező dolgokat: egységeinket csoportba rendezhetjük, bármikor válthatunk közöttük, a hasonló típusúak kijelöléséhez elég egy duplakattintás. Az oktatómód számos apróság felett átugrik – ez az egyik, szerencsére a 4Flash csapata a segítségünkre sietett egy email formájában.
Úgy vettük észre, hogy a harcok során nem az okos taktikai döntések érvényesülnek, minden kellemetlenségen át lehet vergődni egy nagyobb hadsereggel. Gyorsan gyártsunk le egy kisebb csapatot, majd irány a legközelebbi rádiótorony, s az így nyert erőforrással duzzasszuk fel a seregünket akkorára, amekkorára csak tudjuk. Az események gyorsan pörögnek, nincs idő bonyolult döntések meghozatalára. Ha a rushra gyúrunk, elkerül minket a baj és az ellenség intelligenciája sem erőlteti meg magát, öngyilkos akciókba kezd, mi pedig nevetve legyűrjük a legnagyobb ellenállást is. Aki gondolkodni szeret, inkább más elfoglaltságot keressen, itt a „sok lúd disznót győz” elv érvényesül.
A fejlesztő csapat:
- Producer: Földi Krisztián
- Designer és művészeti vezető: Sédtői Levente
- Programmer: Kett Norbert, Bondor András
- Art: Bodnár Gábor, Csizmadia Mihály, Tömör Gergő, Kémeri Csaba
- Tesztelők: Magyar Szilvia, Dragon György
- Hangok: Hotelsinus Sound Design
- Szinkron: Josh McConnell
Válasz írása