Balrum

Fejlesztő: Balcony Team
Kiadás éve: 2014

IGN: A játék története finoman szólva sem túl komplex: Balrum királyai úgy döntöttek, hogy seregeiket ráuszítják az addig csak a peremen lézengő élőhalottakra, hogy egyszer, és mindenkorra leszámoljanak a veszéllyel, ám elkalkulálták magukat – az ellenség sokszoros túlerőben volt, a csatát pedig senki nem élte túl.

A királyok ráadásul tényleg minden harcba fogható férfit bevetettek, akit lehetett, így hadaiktól megfosztva hamarosan bukott uralkodóvá lettek, az országok pedig martalócok áldozatává váltak. Mielőtt a gazemberek felprédálhatták volna őket, pár falu úgy döntött, hogy mindent hátrahagyva beköltözik a sötét erdőbe, ahová generációk óta nem merészkedett senki – az ár magas volt, de így legalább relatív békében élhettek évtizedekig. A hajlék azonban nem védheti meg őket örökké a külvilágtól: az élőhalottak ott ólálkodnak a határon, ha pedig elfoglalnak mindent, előbb vagy utóbb ők sem menekülnek. Itt már csak egy hős segíthet…

Balrum - Magyar Játék

A sztori tehát (bár alapvetően semmi baj nincs vele), túl sok egyedi elemet nem tartalmaz, a stílusban azonban megfelel. De milyen stílus is ez, tehetné fel a jogos kérdést az olvasó. Nos, a Balrum egy olyan hibrid rendszerű szerepjáték, amelyben általában minden valós időben zajlik, így kolbászolhatunk mindenhová, a harcok alatt azonban körökre osztott módban kell bizonyítanunk rátermettségünket. Miután ez a műfaj gyakorlatilag kis túlzással a Baldur’s Gate által megalkotott pillanatálljokkal megbolondított szisztémája után kihalt, így öröm volt vele újra találkozni.

Mindezzel az egyetlen kisebb probléma az, hogy mivel a Balrumban csak egyetlen karaktert (valamint egy állatot) irányítunk, magasabb szintekre eljutva egy idő után sok-sok képesség ide, sok-sok használható varázslat oda, az alapvető ütközetek egy kicsit unalmassá, kiszámíthatóvá válnak. Nagyjából azonban ez az egyetlen gond, amivel találkozhatunk a programban: maga a rendszer a rengeteg tanulható képességgel, a szabadon alakítható kasztokkal, a sok-sok lehetőséggel és döntési kényszerrel, nyakon öntve a lassú, megfontolt fejlődéssel, az egyik legjobb, amelyet mostanság szerepjátékban láttunk.

Balrum - Magyar Játék

Miután RPG-ről van szó, természetesen vannak megkerülhetetlen dolgok: ilyenek például a begyűjthető tapasztalati pontok, a rengeteg (tényleg irtózatosan sok, bár sokhelyütt picit talán sablonos) küldetés, a hatalmas bejárható világ, ezeket mind és mind megtaláljuk, és alaposan kiélvezhetjük a programban. Ami azonban nem mindennapi dolog a műfajban, viszont a Balrum egyik központi szerepét képezi, azok a mostanság divatos túlélő részek: ennünk, innunk és aludnunk kell, ha nem akarunk az eleinte amúgy is hihetetlenül nehéz programban a vártnál gyorsabban elhalálozni. A szükségleteink kielégítéséhez lehetőségünk van saját otthon megépítésére, berendezésére, és menedzselésére – sőt, növényeket is ültethetünk, ha nem akarunk vadászni; merthogy jó kis pecsenye helyett a némileg stresszmentesebb vegetarianizmus mellett is dönthetünk.

A teljes cikket az IGN oldalán találjátok: Balrum IGN

Válasz írása

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

w

Kapcsolódás: %s

Működteti a WordPress.com. , Anders Noren fejlesztésében.

Fel ↑

%d blogger ezt kedveli: