22/23 interjú #33 Pixel Works

Pozsik Dániel mesél hógolyózásról VR-ban, a Black Hole Pool valósághűségéről és a balatoni kocsmák rex-asztalairól.

2022 végén felkerestünk számos hazai játékfejlesztőt és a videójátékokhoz kapcsolódó területek képviselőit, hogy meséljenek arról hogy telt az elmúlt időszak és mik a tervek a jövőre nézve.

Karácsonykor egy aranyos kis hógolyózással leptétek meg a VR-os közösséget. Milyen visszajelzések érkeztek? Hány karácsonyfa dőlt fel a hadonászásban?

Igen, nekünk is jól esett kicsit “mással” foglalkozni, az elmúlt egy év kifejezetten a Black Hole Pool-ról szólt, szerettünk volna magunkat és a VR közösséget is meglepni egy kis ingyenes jópofa karácsonyi játékkal. Ingyenessége ellenére mérsékelt mennyiségű emberhez jutott el, persze ez annak is köszönhető hogy nem nagyon reklámoztuk. Ennek ellenére azért jó pár ezer játékosról beszélünk, és mind baráti társaságok, mind az “aréna” azért jól ment a karácsonyi időszak alatt, ahogy azt a fellelhető videok is bizonyítják.

Tervezitek a koncepciót továbbvinni, kibővíteni?

Van egy hosszabbtávú koncepció a fejünkben, hogy mit kezdjünk a játékkal, de az évet csak január végén, február elején fogjuk megtervezni. Rengeteg tervünk van és kevés erőforrásunk. ebből kell kihozni a legjobbat :).

Tavaly megjelent a Black Hole Pool VR, mely egy biliárd szimulátor. 2021 márciusában jelentettétek be a játékot, mióta fejlesztettétek? Milyen korábbi tapasztalat volt a játékfejlesztésben, illetve VR fejlesztésben? És miért pont biliárd?

A Black Hole Pool-nak talán még ennél is hosszabb múltja volt, sokadik generáció már (talán a negyedik) ami most élesben van. Az egész egy hobby projektből indult, nem volt olyan célunk, hogy ez sikeres lesz és egy céget kell felhuznunk hirtelen, annak minden fájdalmával együtt. De ez történt, és persze örülünk neki. Mindketten szoftver világából jövünk, de pont azért esett a választás anno hobby projektként erre, mert ebben nem volt igazi fekete-öves tapasztalatunk. Szerettünk volna valami olyat csinálni amit még sosem, és kerestük a 90-es évek PC forradalmi hangulatát, amihez úgy éreztük a VR szcéna áll most a legközelebb. Még kevés szereplő, kicsiként is versenyképes tudsz lenni egy jó ötlettel, limitált hardware képességek amik évente hatalmasat fejlődnek, stb… Jópofa világ, kicsit néha a vadnyugaton érezzük magunkat.

Billiárdot két okból választottuk: az egyik, hogy még nem volt, amit furcsáltunk is, mert kb. mióta az eszünket tudjuk egy új platformnál az elsők közt mindig volt biliárd játék ami megjelent. A másik, hogy Dávid hobby szinten elég komoly billiárd játékos. Ez tükröződik a játék fizikájának és valósághűségének minőségén.

Egy jóval kisebb gamer közösségnek számít a VR játékos közösség, ezért feltételezem különösen értékesek az innen érkező visszajelzések. Mennyire tartjátok velük a kapcsolatot? Milyen a játékosok visszajelzése?

Igen. Igazi se veled se nélküled kapcsolat ez! Mi szerintem a játékosokkal különösen sokat kommunikáló csapatok közé tartozunk, ennek minden előnyével és hátrányával. Az egyik legnagyobb kihívás nekünk ezt jól csinálni. Nem könnyű sokszor, de rengeteg értékes dolgot vesztenénk ha nem csinálnánk, szóval ez sokat foglalkoztat minket. Egyébként rengeteg szeretetet és támogatást kapunk, főleg a Discordon, de néha csak megtalál minket egy egy üzenet a messengeren is. Nem akarok giccses pátoszba átmenni, ezért nem idézek tőlük, nyilván ezek nekünk jól esnek és motiválnak. Az igazán hasznos visszajelzések pedig azok amikor valaki konstruktívan tud kritikát megfogalmazni, és elfogadja hogy ő csak a kocka egyik oldalát nézi, van öt másik is amit nekünk kell mérlegelni. Egy szó mint száz, nehéz műfaj, van mit tanulnunk!

Egy nehezen customizálható terepnek tűnik a biliárd, például egy flipperrel szemben. Mivel lehet ma kitűnni a biliárd játékok közt? Lesz esetleg folytatás, kiegészítő, DLC?

Mi nem a customizálhatóság problémáját látjuk, teli vagyunk ötlettel, azzal nincs gond. Inkább azzal küzdünk, hogy a biliárd egy nehéz játék a flipperhez, dartshoz, pingponghoz képest, legalábbis az alsó belépési szintje ha sikerélményt is akarsz. Erre rájön még az is, hogy mi inkább a szimulátor irányba tolódunk mint az arcade-be, magyarul kifejezetten szeretnénk megtartani az élethűséget, így folyamatos küzdelem, hogy a nagyközönség számára is játszható, sikerélménnyel teli játék legyünk. Jelenleg folyamatosan fejlesztjük a játékot, az AppLab egy inkubátor, a Meta-val együtt dolgozunk azon, hogy eljussunk a Main Store-ig, ami hatalmas siker lenne.

Korábban volt némi félreértés a játék monetizációja kapcsán, sikerült ezeket megoldani? Milyen plusz tartalmakat lehet vásárolni in-app purchase formájában?

Semmilyet. És ez fontos döntés volt részünkről, ezt külön is hangsúlyozom. Igen, egy freemium-szerű modellel probálkoztunk a Racknél, de csúfosat bukott, valószínűleg két okból is: képtelen voltunk jól kiegyensúlyozott economy-t összerakni és látszólag a mi célcsoportunk (és egyben a VR közönség) sem befogadó még erre a modellre. Kevesen tudták jól összehozni és azok is inkább nagy gyártók, egyelőre nem nekünk való terep. Hogy a jövőben mi lesz, megtanultuk hogy soha ne mondd hogy soha, de egyelőre nincsenek in-app purchase-es terveink.

Terveztek esetleg más, hasonló ügyességi játékot, mint a snooker vagy a darts? Személy szerint egy VR-ban játszható Rex-et nagyon kipróbálnék.

Snookert szeretnénk megcsinálni, hogy mikor, milyen formában, hogyan, azt még nem tudjuk. Más kocsmajátékban nem vagyunk annyira érdekeltek azt hiszem, amikor álmodunk nem arról szoktunk. Rex az jópofa lenne, de félek hogy rajtad és rajtam kívül kevesen ismernék/élveznék, de elgondolkodtató a 90-es évekbeli balatoni kocsmáit visszahozni.

Hogy áll össze jelenleg a csapat? Hányan vagytok?

Két oszlopos tagja van, Dávid és én. Dávid mindennek az alfája és omegája, nélküle nincs se játék, se Pixel Works. Az ő zsenialitásából kelnek életre az ötletek hihetetlen gyorsan és minőségben. Én minden másért vagyok felelős, ami ezzel együtt jár, zongorát tologatok. A vízióért, merre megyünk, mit fogunk csinálni, hogy fog kinézni azt továbbra is együtt csináljuk, akár nagyvonalakról van szó, akár egy játék vagy egy feature megtervezéséről. Szerintem a legjobb része a munkának, nagyon szeretjük.

Ezentúl egy játékot nagyjából 5-6 ember keze érinti velünk együtt, projekt alapon különböző szakaszokban vonunk be szakembereket, van grafika, 3d artist, marketing szakembereink akik nagyon sokat tudna hozzátenni minőségben. Ennyit most már megengedhetünk magunknak. Az a vágyunk hosszútávon, hogy kicsik maradjunk, egy 5, maximum 10 fős kreatív műhelyt szeretnénk összerakni ahol VR játékot fejlesztünk együtt.

Mik a tervek az idei évre? Valami új játék esetleg?

Mint említettem, január végén érkezünk egy olyan mérföldkőhoz a Meta-val a BHP-t illetően, hogy csak annak eredményét figyelembe véve van értelme megterveznünk az évet, szóval addig biztos hogy a BHP-s terveink megvalósításán leszünk. Utána többféle forgatókönyvünk van, és igen van olyan amiben új játék(ok) fejlesztésébe kezdünk. De ez legyen meglepetés, ki tudja mit hoz a jövő.

A többi 22/23 interjúnkat itt találod meg.

Ha tetszik amit csinálunk és szeretnél hozzájárulni, hogy a blog még sokáig működjön és reklámmentes maradjon, akkor támogass minket Patreon-on.

Kövess minket azon a felületen, amit a legszívesebben használsz:
Discord, Facebook, Facebook csoport, Instagram, Twitter, RSS

Válasz írása

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s

Működteti a WordPress.com. , Anders Noren fejlesztésében.

Fel ↑

%d blogger ezt szereti: