Tarsoly Ede mesélt a sci-fi és fantasy játékaikról, lelőtt projektről és a háború hatásairól
2022 végén, 2023 elején felkerestünk számos hazai játékfejlesztőt és a videójátékokhoz kapcsolódó területek képviselőit, hogy meséljenek arról hogy telt az elmúlt időszak és mik a tervek a jövőre nézve.
Tavaly év elején jelent meg legutóbbi játékotok a Cardaclysm, hosszas early access után. Milyen volt a játék fogadtatása, milyenek a visszajelzések? Tervben van a játék továbbfejlesztése, folytatása?
A Cardaclysm egy érdekes eset volt, mivel a játék koncepcióját én elsősorban a régi körökre osztott játékok (Heroes, Disciples) alapján alakítottam ki. Azonban a Slay the Spire-féle stílus miatt a piac elvárásai épp merőben mások voltak a kártyajátékokkal szemben. Emiatt a játék főleg a körökre osztott stratégiák rajongói körében aratott sikert, míg számtalan olyan kritikát találni a Cardaclysm Steam oldalán, ahol amiatt panaszkodnak, hogy nem úgy működik, mint a Slay the Spire.
A játék megjelenése óta egyébként egy nagyobb tartalmi frissítés, illetve számtalan kisebb patch látott napvilágot, a legutóbbi nem egész egy hónapja. Beszéltünk további tartalmi frissítésekről, de ezekkel kapcsolatban egyelőre nincs semmi kőbe vésve. A játékosok visszajelzései alapján azonban folyamatos támogatásra és patchekre lehet számítani.
A facebook oldalatokon megjelent egy kép, némi infóval hogy tervben volt az Everreach folytatása, de végül lelőttétek a projektet. Mi történt ezzel? Lesz esetleg más fajta folytatás?
Az Everreach: Phoenix egy Unreal Engine-en alapuló sci-fi RPG lett volna. Azonban valahányszor leültünk beszélni erről a folytatásról, mindig azt vettük észre, hogy kizárólag a történetről beszélünk, a játékmenet pedig egy afféle “mellékes gondolatként” volt csak jelen.
A kiadó számára azonban ez elfogadhatatlan volt, mivel az első játék esetében is pontosan ezt a megközelítést kritizálták a játékosok (sok negatív kritikában találni dicsérő szavakat a karakterek jelleméről és a történetről, viszont a játékmenetben kivétel nélkül mindegyik talált hibát). Végül nem tudtunk dűlőre jutni a projekt fókuszát illetően, és úgy döntöttünk, hogy nem térünk vissza az Everreach világába.
Meridian néven két hangulatos RTS is kijött tőletek. Tervben van esetleg egy további rész ebből az univerzumból?
A Meridian sorozat mind a mai napig nagyon kedves a szívemnek, ezekkel a címekkel indult az Elder Games pályafutása. Mindkét részére büszke vagyok. Azonban időközben az Elder Games nyitott a multiplatform címek felé (a Meridian: Squad 22 óta minden játékunk megjelent konzolokra is), ilyen szemlélettel pedig nem szerencsés RTS-t fejleszteni. Emiatt egyelőre nincsenek tervben további Meridian részek.
Hogy áll most a csapat felépítés? A korábbi 1 fő az utóbbi időben, ahogy olvashattuk 5 főre bővült. Azóta fejlődtetek tovább esetleg?
A csapat jelenleg velem együtt 6 főt számlál, ezen felül dolgozunk külsősökkel is. 2021-ben a stúdiónk jelentős fejlesztésen esett át, az új projekt jóval nagyobb az eddigi játékainknál, és olyan technológiákkal dolgozunk, amiket ritkán látni indie stúdióknál. Ilyen például a motion capture és performance capture, ezek segítségével a karaktereink animációit és arckifejezéseit most már házon belül tudjuk rögzíteni és játékba illeszteni.
Lett bármi különleges hozadéka esetleg az idei válságos állapotnak a csapat életében?
Az egyik csapattagunk orosz, és a háború miatt ő és a családja elhagyni kényszerültek hazájukat. Ez egy időre megbolygatta a munkafolyamatokat. Mindenesetre biztosítottuk afelől, hogy megvárjuk, amíg megérkezik új otthonába, és így pár hónappal később onnan folytattuk az együttműködést, ahol abbamaradt.
Mik a jövő évi tervek? Valami teljesen új IP?
Egy teljesen új projekten dolgozunk. Ez egy Unreal Engine-ben fejlesztett pörgős FPS játék, ami egy különleges világban játszódik. Ha minden a tervek szerint halad, jövőre be is jelentjük majd!
Köszi a lehetőséget!
A csapat korábbi játékait itt találjátok meg.
Ha tetszik amit csinálunk és szeretnél hozzájárulni, hogy a blog még sokáig működjön és reklámmentes maradjon, akkor támogass minket Patreon-on.
Kövess minket azon a felületen, amit a legszívesebben használsz:
Discord, Facebook, Facebook csoport, Instagram, Twitter, RSS
Az aktuális hazai játékokhoz és játékfejlesztéshez kapcsolódó események naptárját itt találod.
Válasz írása